Efterår 2020 til Forår 2021 01.09.2020  -  30.04.2021
Vejledning

Der åbnes for tilmelding den 1. august 2020


Børne Mix 6-8 år (BØM)
Hop og spring- børnemix
Dag: mandag
Kl. 17.30-18.30 i springsalen
Går du i 0.-2. kl.?
Er du dreng eller pige?
Så er det nu du skal komme ud til os og brænde noget krudt af.
Vi skal hoppe og danse, lege og springe, og slutte timen af med en dejlig gang yoga.
Kom glad og med en masse dejlig energi.
Træner: Christina
Hjælpetræner: Matilde
Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

MaveRygStræk +15 (MRS)
Mave Ryg og Stræk (MRS)
Dag: Onsdag
Kl.: 18.00-19.15 i bevægelseshuset.

Målgruppen er bred og holdet er for både mænd og kvinder. Holdet er for dig som ønsker at styrke ryg og lænd, bedre balance, mere stabilitet i mave, samt en bedre holdning og fladere mave. Der vil i timen blive lagt vægt på, at der arbejdes ud fra den korrekte kropsholdning og med den rigtige teknik. Der benyttes lille bold hver gang. Holdet er for dig, der ønsker en harmonisk krop, kan lide at bevæge dig til musik, arbejde med forskellige øvelser hver gang, samt smidighed og meget fokus på holdning.
Der er ingen hop eller konditionskrævende øvelser her. Men til gengæld et super godt sammenhold og gode grin. Vi er på mange forskellige niveauer og alle er velkommen.

Medbring selv måtte og bold
Træner: Therese
Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Funktionel træning +15 (FUT)
Funktionel træning.
Dag: Torsdag
Kl.: 18.30-20.00 i bevægelseshuset.

På funktionel-holdet får du sved på panden og et godt grin sammen med de andre på holdet. Træningspassene er tilrettelagt med forskellige styrke- og pulsøvelser. Cirkeltræning, makkertræning, holdtræning og Tabata-træning varierer fra gang til gang. Vi træner næsten altid med egen kropsvægt og supplerer med bosubold, bodybars, kettlebells, medicinbold, slammerballs, wallball, sjippetove og meget andet.
Holdet træner mange forskellige muskelgrupper. De store muskelgrupper, som lår, mave ryg og balder er altid på programmet. Uanset styrketræning er der fokus på opspænd af coremuskulaturen. Der bliver taget hensyn til forskellige skavanker med alternative øvelser efter behov.
Har I tid og lyst til at komme i form, så kom og vær’ med - Funktionel-holdet er for alle! Mand eller kvinde, super form eller ej! Uanset dit fysiske udgangspunkt, garanteres der sved på panden, et boostet energi-niveau og følelsen af en bedre fysisk form fra gang til gang.
Kom frisk
Hvilke redskaber du skal medbringe oplyses ved tilmelding på holdet
Træner: Lotte og Annitta



Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Forældre/barn 2-4 år (MFB)
Voksen/barn holdet Dag: mandag Kl. 16.30-17.30 i springsalen

Voksen - Barn
Er du mellem 2 og 4 år?
Glad for at bevæge dig?
Elsker musik og sang?
Så skal du tage din mor eller far, eller måske dine bedsteforældre med til gymnastik.
Vi skal lave en masse sjov. Sanglege, motoriske lege, gymnastik, dans og hop.
En dejlig time med masser af energi.

Træner: Christina
Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Hatha Yoga Mix +15 (YOGA)
Hatha Yoga Mix
Dag: Onsdag
Kl.: 19.30 - 20.30 i bevægelseshuset

Yoga skaber balance i krop og sind og giver fysisk og psykisk velvære. Yoga giver energi, løser op for spændinger og stress og øger kropsbevidstheden. Undervisningen er baseret på Hatha-yoga - lige fra det bløde og blide til det mere dynamiske og kraftfulde. Mange skavanker og skader kan forebygges eller afhjælpes ved regelmæssig udøvelse af yoga. Har du brug for en time hvor det handler kun om dig så kom og mærk efter hvor kroppen finder roen.

Medbring selv måtte, klodser og yogabånd
Træner: Therese
Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Yoga hensyntagende Mix +15 (YHM)
Yoga Hensyntagende Mix
Dag.: Onsdag
Kl.: 20.30-21.30 i bevægelseshuset

Det er skånsom yoga træning. Der arbejdes i et blidt tempo med dynamiske øvelser i takt med åndedrættet. Kroppen trænes med øvelser der er rolige, udspændende og afspændende. På dette hold er der god tid til at blive i øvelserne og komme helt ned i tempo. Holdet er særligt hensyntagende i forhold til f.eks. gigt, rygproblemer, nakke og skulder gener eller muskelspændinger. Det kan også være for dig der har brug for fordybelse og afspænding i hverdagen. Så har du brug for ro og afspænding samtidig med du opnår kropsbevidsthed? Så er det lige noget for dig.

Medbring selv måtte, klodser og yogabånd
Træner: Therese
Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

GIRLS 9-15 år (GIRLS)

Piger 9 – 13 år Dag: torsdag Kl. 17.30-19.00

Pigerne venter på en/flere instruktører som kunne brænde for at træne disse piger. De er både til det rytmiske og til spring. Lokaler og redskaber er klar til at blive brugt J

Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Turbo MIX 4-6 år (TUR)
Turbomix
Dag: Torsdag
Kl.: 16.30-17.30 i bevægelseshuset.

Holdet du skal gå på, hvis du er mellem 4 og 6 år.
Vi starter med samling, hvor vi siger goddag til hinanden.
Derefter er der opvarmning og løb til god musik.
Vi gør meget ud af at børnene får tilegnet sig motoriske færdigheder, der er alderssvarende deres niveau.
Det kan være via lege eller via traditionelle gymnastiske øvelser på redskabsbanen. (Kryb, kravl, rul, hop mm.) - En dejlig time med fuld power og sved på panden.

Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Seje Drenge 9-13 år (SEJE)
Drenge fra 9 - 13 år
Dag: tirsdag
Kl. 17.00 – 18.00

Vi vil gerne have dette hold op at stå, men vi mangler en træner som kan ”tumle” og hygge sig med disse drenge. De skal undervises i springsalen, hvor leg, bevægelse og spring, kunne være noget af det holdet tilbydes
Lokalet og redskaberne venter bare på at blive brugt J

Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Flying Parents & Teens 15 år / (FSP)
Flying super parents & teens + 18 år
Dag: onsdag
Kl. 19.30-21.30

Et springhold, hvor man har mulighed for at udleve drømmen om at springe for 1. gang eller at få genopfrisket sine færdigheder. Der trænes også smidighed og styrketræning. Lokalet og redskaberne venter på at blive brugt J

Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Stram op + 15 (STRAM)
Stram op
Dag: mandag
Kl. 18.00-19.15 i bevægelseshuset

Til dig der mangler en times træning om ugen

Træningen vil bestå af:
- Opvarmning
- Cirkeltræning med og uden redskaber
- Cor og cardio træning
- Tabata
- Udstræk
Kort sagt lidt puls og styrke træning, hvor du selv bestemmer tempoet og intensiteten
Har du gode input, så får vi flettet det ind i nogle af træningerne
Du kan sagtens deltage på holdet, selvom du har lidt ”skavanker”.

Hvilke redskaber du skal medbringe oplyses ved tilmelding på holdet
Trænere: Mette og Annitta

 
Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)